دانلود پروژه شارژ هماهنگ خودروهای الکتریکی هایبرید برقی در سیستم توزیع فشار ضعیف
تعداد صفحات : 91
فرمت : word - pdf
امروزه سوختهای فسیلی مهمترین منابع انرژی اولیه در بیشتر کشورهای جهان میباشند. بخش حمل و نقل به ویژه حمل و نقل فردی به این منابع بسیار وابسته میباشد. به دلیل وابستگی زیاد به منابع محدود سوختهای فسیلی، افزایش آلودگی هوا و تغییرات آب و هوا به علت گازهای گلخانهای و افزایش روز افزون قیمت مواد نفتی، یافتن جایگزینی برای سوختهای فسیلی و عدم وابستگی به آنها لازم بوده و لذا تغییر منبع تولید انرژی برای خودروها ضروری میباشد. یکی از این راهها برقی کردن خودروها است. با برقی کردن کل بخش حمل و نقل، مصرف سوخت تا یک پنجم خود قابل کاهش است. بنابراین قیمت رانندگی با خودروهای برقی ارزانتر میشود. خودورهای برقی مقدار زیادی از انرژی الکتریکی را برای شارژ باتریهایشان مصرف میکنند. مجموعه خودروهای برقی که برای شارژ کردن باتریهایشان به شبکه وصل میشوند بار جدیدی را برای شبکه فراهم مینمایند که شبکه موظف به تأمین آن میباشد. این تقاضای توان الکتریکی منجر به افزایش نامطلوب و زیاد بار میگردد. افزایش تعداد خودروها و در نتیجه افزایش تقاضای انرژی الکتریکی باعث تأثیراتی بر روی کارایی سیستم قدرت از جمله افزایش بار، کاهش بهره، کاهش کیفیت توان و تنظیم ولتاژ میشود. هماهنگی شارژ این خودروها یک راه حل ممکن برای رفع این مشکلات میباشد. روشهای مختلفی برای بررسی این موضوع به کار گرفته شده است. یکی از این راه حلها که در این پایاننامه از آن استفاده شده است، کاهش تلفات توان میباشد که رابطه بین تلفات فیدر و واریانس بار، زمینه بررسی هماهنگی شارژ خودروهای الکتریکی هایبرید برقی را فراهم میکند. از رابطه واریانس بار که به عنوان تابع هدف در نظر گرفته شده است، الگوریتم شارژ بهینه بدست میآید که تأثیر منفی شارژ خودروهای الکتریکی هایبرید برقی متصل به شبکه توزیع را حداقل میکند. الگوریتم پیشنهادی توسط روابط تقریبی حاکم بر ساختار فیزیکی سیستم، بررسی و ارائه میشود. نتایج حاصل از اعمال الگوریتم پیشنهادی مذکور بر سیستم تست نمونه، کارایی آن را نشان میدهد.
Coordinated Charging of Plug-in Hybrid Electric Vehicles in Low Voltage Distribution System for the Degree of Master of Science in electric power system Engineering
pe-word-coordinated charging of plug-in hybrid electric vehicles in low voltage distribution system for the degree of master of science in electric power system engineering _1584103602_38931_4145_1382.zip3.90 MB |